Tisztelt Betegeim!
A lassan 2 éve tartó pandémia miatti korlátozások ideje a vége felé közeledik . Engedjék meg, hogy először is az elmúlt időszak tapasztalatairól, másrészt az előttünk álló időszak szakmai, szervezési terveiről tájékoztassam Önöket. Sem Önöknek, sem nekünk nem volt könnyű dolgunk, hiszen a korlátozások miatt a megszokott kommunikáció és a személyes találkozás helyett telefonon, e-mailben, közösségi felületeken tudtuk csak tartani a kapcsolatot. Azt örömmel kell megállapítanom, hogy mutatóink az előző időszakban lényegesen nem változtak, a lehetőségekhez mérten eredményesen tudtuk átvészelni ezt az időszakot.
Az elmúlt két év azt is igazolta, hogy a rendszer így is működőképes, s nagyon sok problémát sikerül így is orvosolnunk. Szeretném megjegyezni, hogy a pandémia előtti időszakban nagyon sok esetben tapasztaltuk a rendelés túlterheltségét, s ez az esetek jelentős részében nem volt indokolt. A probléma nem az ellátással volt, hanem sok esetben olyan betegekre jutott kevesebb időnk, akik szakmailag fontosabbak voltak, esetleg több időt igényeltek volna, de a forgalom nagysága miatt elaprózódott a munkánk. Ezeket is figyelembe véve próbáltunk munkatársaimmal egy olyan ellátási szisztémát kidolgozni, mely- reményeink szerint találkozva az Önök támogatottságával- később is eredményes lesz.
Az első és legfontosabb dolog, hogy légúti tünetek, hőemelkedés, láz esetén továbbra is szigorúan csak a telefonos kommunikációt szabad igénybe venni. Ellenkező esetben ha ilyen tünetekkel valaki rendelésre bejön az egyrészt a váróban tartózkodók egészségi állapotát veszélyezteti, járványügyi következményei miatt pedig hosszabb távon az a helyzet is előállhat, hogy egy ismételt esethalmozódás miatt kénytelenek leszünk visszaállni a korlátozásokra.
Amennyiben a telefonos jelentkezés során felvetődik koronavírus fertőzés lehetősége, akkor a betegnek adunk egy időpontot, s egy erre a célra kialakított helyiségben mi vesszük le tőle az orr-garat mintát.
Nem hiába került ez a szabály az első helyre. Szeretném felhívni a figyelmüket, hogy emiatt nagyon fontos kinek-kinek a személyes felelősség vállalása, és felelősségteljes gondolkodása..
A második legfontosabb dolog, hogy a sürgős esetek mindig soron kivüli ellátásra kerülnek. Azonban hivatkozom egy rendeletre, mely meghatározza a sürgősen ellátandó tünetek, betegségek körét. Tisztelettel kérem mindnyájukat, hogy tanulmányozzák át ezt, s döntsék el saját belátásuk szerint, hogy problémájuk megfelel-e ezeknek a kritériumoknak. Itt ismét csak a felelősség teljes gondolkodásra apellálnék.
A fent hivatkozott rendelet: 52/2006. ( XII.28.) EüM rendelet a sürgős szükség körébe tartozó egyes egészségügyi szolgáltatásokról.
Most pedig részletesen rátérnék a rendelési idő tervezett struktúrájára.
A rendelési idő első óráját szánnánk az adminisztratív teendők intézésére. Ebbe beletartozik az állandó gyógyszerek felíratása, beutalók kérése, utazási igazolványok kiállíttatása, táppénzes igazolások elkészítése.. Ebben az órában lenne lehetőség az elvégzett vizsgálatok leleteinek megbeszélésére is telefonon keresztül.Tehát ez utóbbi miatt nem kell rendelésre bejönni, hiszen az informatikai rendszerünk lehetővé teszi, hogy a beteg leleteit megnézzük, így ezekről első kézből kapnának értelmezést, magyarázatot, javaslatokat. A rendelés fennmaradó részében az előjegyzett betegeket fogadnánk. Itt a halasztható, az azonnali ellátást nem igénylő betegségekkel, betegekkel foglalkoznánk. Azt gondoljuk, hogy egy alapos és hagyományos kikérdezésre, vizsgálatra min. 10 percet szánnunk kell, ez nyilván azt jelenti, hogy naponta kb.15- 20 beteg előjegyzésére lenne lehetőség. A tájékoztató végén találnak majd telefon számokat, egy e-mail címet amin rendelési időben tudnak elérni bennünket. Kérem Önöket, hogy az e-mailekben is törekedjenek a kérések egyszerűsítésére, kéréseik legyenek célirányosak. Amennyiben problémájuk hosszabb egyeztetést igényel úgy keressenek telefonon.Terveinkben szerepel- mivel a praxis bekapcsolódott egy szakmai közösségbe- hogy a későbbiekben szűrésekkel, szakmai ismeretterjesztő előadásokkal emeljük az ellátás színvonalát. Erről természetesen a későbbiekben tájékoztatjuk Önöket.
Kérem támogassák elképzelésinket, próbáljunk ezek mentén együttműködni.
Elérhetőségeink. mobil: 06-20-268-6448, vezetékes telefon: 06-47-513-110
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Minden paciensemnek jó egészséget kívánok.
Dr. Markovics János családorvos